lørdag den 25. august 2012

Amish

I dag gik turen til Lancaster, hvor vi skulle se Amish. Vi var inde i noget der hedder The Amish Village. Det er ikke en rigtig Amish by, det er en der er bygget til gavn for turister. Vi fik en guidet tur rundt af en mand, der fortalte om Amish, men det meste af der han sagde, viste jeg sådan set allerede i forvejen. Vi så huset indeni, skolen, dyrene osv. Inde i skolen sad en rigtig amish lærer. Hun var ægte Amish, hun var ung, men Amish-lærer er vist bare unge. En ny ting lærte jeg dog...jeg troede faktisk ikke Amish havde nogle maskiner eller noget, men det har de og deres huse ligner pænt meget vores. Deres er bare drevet på gas og luft i stedet for elektricitet. Da vi havde trasket rundt der, og set det der nu var at se, kørte vi videre og fandt et sted, hvor vi kunne få noget frokost. jeg fik mig en lækker sandwich. Vi så et par ægte Amish hestevogne på vejen, men mine reflekser var ikke hurtige nok, så jeg nåede desværre ikke at få et billede af dem :/ Vi stoppede også lige ind i en Amish butik, hvor der sad en dame og arbejdede. Jeg tænker sådan lidt, om de aldrig synes det er pinligt, at rende rundt med kyser på hovedet....men hvis de er vant til det er det måske ikke så slemt...? Det har ihvertfald været en super hyggelig dag! Senere skal jeg over til Alexis sammen med Maddie og så skal vi 3 have vores egen lille sleepover, nu når det er sidste weekend af ferien. På mandag skal mig og Mary hen på skolen og snakke med dem om hvorfor de har puttet mig i special klassen, men de har allerede sagt, at det bliver svært at ændre mine klasser, for så skal de lave hele mit skema om...men skal nok lige opdatere jer!.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar