lørdag den 1. september 2012

First day!!!

Sorry for jeg først opdatere jer med, hvordan det gik nu, men har simpelhen ikke haft tid før. Jeg er stået tidligt op, været i skole, så direkte til fodbold, hjem og spise, lektier og så sove. Men første dag startede allerede kl.6, da jeg blev vækket, for jeg ville være i god tid, jeg var faktisk allerede vågen da Mary kom ind for at vække mig, jeg var SÅ spændt og nervøs. Jeg stod op, ordende mit hår og den slags, og pludselig var tiden løbet fra mig, så morgenmaden blev slugt halvt ude af døren. Mary kørte mig, og vi ville være i god tid, så vi kørte hjemmefra 7.10. Jeg havde aftalt med Marcie, vi skulle mødes ude foran skolen, så hun kunne hjælpe mig med, at finde hen i mit homeroom. Jeg gik nervøst derind og sagde til læren, at jeg er udvekslingsstudent fra Danmark. Han vidste ikke jeg var udvekslingsstudent, men han viste mig min plads og spurgte hvor jeg kom fra. Hvis i ikke lige ved hvad homeroom er...så kommer her en lille beskrivelse... Homeroom er der man går hen om morgenen, man er der i 15-20 min. Man kan bare snakke med de andre, men man skal sidde på sin plads og når de giver beskeder i højtalren skal man lytte. Når de er færdige med at give dagens oplysninger i højtalren, skal man op og stå og så have hånden på hjertet og sige en eller anden form for tak til fædrelandet, eller noget i den stil. Nårh men...jeg fik sat mig på min plads, men ingen snakkede rigtig med mig, for de havde for travlt med hinanden. Så ringede klokken, og jeg skulle ud og finde min engelsk klasse, jeg vidste hvilket nummer det var og, at det er på 2 sal. Men efter jeg havde rendt panikslagen rundt i 2 min. måtte jeg spørge nogle lærere, der stod ude på gangen, og de fik hjulpet mig hen i min klasse. Jeg kom ind i klassen og fandt min plads og fik sat mig ned, så skulle vi skrive præcis 6 ord der beskrev os selv og vores liv. Eftersom jeg ikke rigtig kunne finde på noget, spurgte jeg læren om hjælp hun kiggede bare mærkeligt på mig, og spurgte om jeg ikke kunne huske, vi havde lavet noget lignede sidste år, men jeg måtte jo så endnu en gang pænt forklare, at jeg altså var udvekslingsstudent fra Danmark. Efter det gik vi i gang med, at lave en turistbrochure over vores hjemby, så jeg har lavet en fin lille en om Agedrup :) Klokken ringede og det var tid til, at finde vej videre til min American History klasse. Jeg var så heldig, at møde en af pigerne fra fodboldholdet, så hun hjalp mig derned. Denne gang skyndte jeg mig op og fortælle læreren, at jeg er udvekslingsstudent. Jeg har American history med årgangen under mig, fordi de kun har det i den årgang, men jeg er heldigvis ikke den eneste der er en årgang ældre, for en af pigerne fra mit homeroom dumpede american history, så hun er nød til at tage det igen. Hun begyndte, at snakke med mig og vi snakker faktisk godt sammen. Da den time var overstået, skulle jeg videre til guitar, jeg måtte endnu en gang have hjælp fra en fra fodbold. Jeg var rimlig skuffet, da vi slet ikke spillede guitar...:( vi skal nemlig lære noder før vi kan spille. Det vi lærte var "every good boy deserves fudge".Jeg har f lunch, så det er midt i guitar timen. Jeg kom ned i kantinen og sad sammen med nogle af pigerne fra fodbold. Efter det var det videre til sofware, i den klasse var en dreng, jeg havde snakket lidt med til meet the team, så da vi skulle arbejde i grupper på 2 arbejde vi sammen. Efter det gik turen så ned i omklædningsrummet, hvor vi fik skiftet til fodboldtøj. Vi kørte over til banen og efter et par timers trænings var klokken blevet 6, og det var endelig tid til at vende snuden hjemad. Da jeg kom hjem spise vi aftensmad og fik fyldt alle papirerne, jeg havde fået henne på skolen ud. Da klokken var 7 var jeg så død, jeg kunne nærmest ikke holde mine øjne åbne, så jeg tog et hurtigt bad og så var det GODNAT! min førte dag var ikke den aller bedste, men nu hvor jeg begynder, at kunne finde en lille smule rundt og snakker med mange af dem i mine klasser, synes jeg faktisk det er super fedt!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar